Menu Zavrieť

KORONAVÍRUS MENÍ NÁVYKY ĽUDÍ

koronavírus mení návyky ľudí

Koronavírus so sebou priniesol množstvo problémov a zasiahol do života každého jedného z nás. Každý problém však so sebou prináša príležitosť, ktorú možno na prvý pohľad nevidíme. Aj túto krízu tak môžeme vnímať ako šancu naučiť sa lepšie hospodáriť či fungovať v digitálnom svete.

Možno ste chceli vymeniť starú práčku za novú, začať letnú sezónu s novým bicyklom, grilom alebo si zmeniť šatník. Ani pre vás už momentálne nie sú dôležité nové topánky, dokonalá manikúra, dokážete žiť bez pravidelnej návštevy kaderníka či kozmetičky? Kto z nás, v posledných týždňoch nezvážil výdavky na veci, ktoré nie sú nevyhnutné? Každý by mal mať finančnú rezervu vo výške aspoň polročných nákladov na úvery a domácnosť. Štatistiky bánk však hovoria, že väčšina Slovákov, by nepokryla výpadok príjmu na obdobie dlhšie ako jeden mesiac. Nedávno sme vám priniesli článok ako zvládnuť krízu s vlastnými úsporami a sme veľmi radi, že podľa spätnej väzby od našich klientov, mnohým naše rady pomohli. Súčasná kríza nás naučila prehodnotiť doterajšie fungovanie a aj to, že šetriť nie je až také zložité.

Stretnúť sa a pracovať vieme aj online

koronavírus mení návyky ľudí

Práca z domu alebo tzv. home office už dnes nie je neznámym pojmom. Túto možnosť využívajú aj firmy, ktoré na to predtým ani nepomysleli. Dokonca aj pracovné stretnutia či porady už bežne fungujú online. Vieme o tom svoje:-) Práve pracovné stretnutia, porady či školenia, boli u nás na dennom poriadku. A napriek súčasným opatreniam fungujeme ďalej a odvážime sa povedať, že lepšie a rýchlejšie ako predtým. Efektívne komunikovať sa predsa dá aj na diaľku. Stačí vyskúšať nástroje, na ktoré mnohí z nás možno doteraz nemali čas ani náladu. Až teraz zisťujeme, že online nástroje, ako napr. Skype, Trello či Zoom, sú v skutočnosti mimoriadne užitočné. Nielen, že sú všetky informácie uložené na jednom mieste, ale tiež odpadáva zdĺhavé komunikovanie cez e-mail a online stretnutia, školenia či porady šetria čas, ktorý by sme predtým strávili presúvaním sa z miesta na miesto. Vďaka online komunikácií vám dokážeme prinášať rýchlejšie riešenia a poskytovanie finančných služieb na vysokej úrovni. Neváhajte nás kontaktovať, sme tu pre Vás online.

Veľa vecí vybavíme cez internet

Veľmi dobrým príkladom, ako môže rýchla komunikácia cez online kanály pomôcť spomaliť epidémiu, je Singapur. Práve tam využili WhatsApp, SMS a ďalšie webové kanály, aby čo najviac obyvateľom poskytli aktuálne informácie o víruse a prevencii. Na stránke MaskGoWhere navigujú ľudí, kde si môžu vyzdvihnúť masky. Na webe FluGoWhere si zasa ľudia nájdu informáciu, kde sa nachádza najbližšia nemocnica, ktorá sa venuje respiračným ochoreniam. Aj u nás epidémia presunula množstvo komunikácie do online priestoru. Úrad vlády SR zriadil oficiálny web pre informovanie o víruse. Primátori, starostovia, polícia denne komunikujú na sociálnych sieťach, využívajú weby či rôzne aplikácie. Zistili sme, že veľa vecí na úradoch či v bankách sa zrazu dá vybaviť aj online, objednať cez internet si môžeme jedlo aj potraviny.

Vzdelávať sa tiež vieme online

Nástroje digitálneho vzdelávania už nejaký ten čas poznáme. Ale až teraz sme zistili ako veľmi sú dôležité. Deti sa vzdelávajú online, Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR na situáciu zareagovalo spustením portálu ucimenadialku.sk. Súčasnú situáciu vnímajú pozitívne aj niektorí odborníci. „Všetka byrokracia, ktorá bránila zmene je preč a ľudia hľadajú riešenia, ktoré v minulosti nechceli vidieť. Študenti sa vďaka súčasnému systému stanú zodpovednejší, viac pochopia čo a ako sa učia. Koronavírus pravdepodobne zmení náš vzdelávací systém na modernejšiu verziu, v ktorej sa nebude klásť dôraz na memorovanie faktov, ale na nezávislé a kretívne uvažovanie,“ povedal Andreas Schleicher, riaditeľ oddelenia vzdelávania v OECD.

Internet banking a platby kartou fungujú

Aj vy ste si donedávna nevedeli predstaviť, že v peňaženke nemáte žiadnu hotovosť, len bankomatové karty? A pritom bezkontaktná platba je taká jednoduchá a pohodlná. Nemusíme so sebou nosiť hotovosť, odpadá riziko zlého prepočítania výdavku, vyhneme sa manipulácií s peniazmi, na ktorých môžu byť baktérie a vírusy. Slovenský bankový trh už pred časom začal smerovať k zavádzaniu bankomatov s možnosťou vkladu, s cieľom znížiť množstvo klientov na pobočkách. A hoci mnohí ľudia túto možnosť nevyužívali, dnes je tomu inak. Zistili sme, že internet banking, využívanie bankomatov či platby kartou sú vlastne jednoduché a šetria náš čas.

Tak čo poviete, ako veľmi sa zmení náš život, keď skončí epidémia koronavírusu? Prijmeme tie pozitívne zmeny, ktoré so sebou priniesla a naučila nás a budeme v nich pokračovať alebo sa pokúsime vrátiť k životu ako predtým?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.