Menu Zavrieť

AKO VYBAVIŤ DOKLADY POČAS NÚDZOVÉHO STAVU?

ako vybaviť doklady

Ministerstvo vnútra SR po niekoľkých dňoch opäť, od 2. novembra 2020, otvorilo svoje kontaktné pracoviská, s výnimkou oddelení cudzineckej polície. Zároveň však občanov vyzýva, aby prednostne využívali telefonickú, elektronickú či písomnú komunikáciu. Naďalej totiž na Slovensku platí núdzový stav. Poradíme vám, ako vybaviť doklady počas núdzového stavu.

Vstup na klientske centrá, oddelenia dokladov a ďalšie pracoviská sa od pondelka 2. novembra 2020 umožní len tým návštevníkom, ktorí sa preukážu potvrdením o negatívnom teste na ochorenie COVID-19 vykonanom najskôr od 29. októbra.

Vstup na kontaktné pracoviská bude tiež umožnený osobám, na ktoré sa vzťahuje výnimka uznesenia vlády SR č. 693 z 28. októbra 2020 o zákaze vychádzania počas núdzového stavu. Túto výnimku bude potrebné preukázať príslušným dokladom.

Ak sa na niektoré pracovisko vyberiete osobne, vstup budú koordinovať poverení zamestnanci a supervízori. Každý návštevník je povinný rešpektovať ich pokyny, dodržiavať hygienické opatrenia, najmä povinnosť mať prekryté horné dýchacie cesty rúškom, šatkou či šálom, dezinfikovať si ruky a dbať na dvojmetrový odstup.

Ako však postupovať, ak sa na klientské centrum nechcete alebo nemôžete vybrať osobne?

Dopravné inšpektoráty a oddelenia dokladov

Dopravné inšpektoráty budú vykonávať všetky evidenčné úkony, prednostne u  žiadateľov objednaných na konkrétny termín elektronicky. U ostatných podľa poradia určeného vyvolávacím systémom.

Vyhotovené osvedčenia o evidencii vozidla  /malý technický preukaz/ sa počas núdzového stavu naďalej nebudú doručovať na oddelenia dokladov, ale na adresu žiadateľa.

Vodičské preukazy a cestovné pasy sa budú vydávať bez obmedzení.

V agende občianskych preukazov sa počas núdzového stavu na oddeleniach dokladov nevydávajú certifikáty pre elektronický podpis. Na tento účel je pre držiteľov aktivovaných elektronických občianskych preukazov k dispozícii bezplatná e-služba.

Počas núdzového stavu neplatia lehoty platnosti uvedené na dokladoch, s výnimkou cestovných pasov. Tá sa automaticky predlžuje až do uplynutia 4 mesiacov po skončení núdzového stavu, výnimočného stavu, alebo mimoriadnej situácie vyhlásenej v súvislosti s pandémiou COVID-19.

Okresné úrady a klientske centrá

Okresné úrady a klientske centrá budú v plnom rozsahu zabezpečovať agendy na úseku overovania listín a osvedčovania podpisov, živnostenského podnikania, cestnej dopravy a pozemných komunikácií, katastra nehnuteľností, životného prostredia, poľnohospodárstva, lesného hospodárstva, poľovníctva a pozemkových úprav.

K dispozícii budú aj podateľne okresných úradov a klientských centier.

Tieto pracoviská budú akceptovať aj podania zaslané elektronickou poštou, do  3 dní je však potrebné podania doplniť listinnou podobou alebo autorizovať elektronickým podpisom.

Osobné konzultácie a pojednávania budú možné až po dohode s klientom, okrem vyššie uvedených úsekov. Na ďalších agendách len po objednaní sa na termín so zodpovedným zamestnancom.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.